جمعه 1 مهر 1384

گيلانه درجشنواره ي پرتقال طلايي، تمجيد روزنامه ي حريت از بني اعتمادبه خاطر به تصوير كشيدن واقعيت هاي اجتماعي، ايسنا

فاطمه معتمدآريا در گيلانه
فاطمه معتمدآريا در "گيلانه"

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


شهر آنتاليا در ساحل جنوبي تركيه از فردا شنبه ميزبان چهل و دومين جشنوار فيلم اوراسيا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) رسانه هاي تركيه در گزارش هاي خود نوشتند: از ايران، رخشان بي اعتماد و محسن عبدالوهاب با فيلم گيلانه و محمد رسول اف با اولين فيلم خود «جزيره آهني» در اين جشنواره شركت مي كنند.

مطبوعات تركيه شركت فيلمسازان ايراني در فستيوال فيلم پرتقال طلايي را پراهميت توصيف كرده اند.به نوشته وبلاگ گيلانه روزنامه حريت با اشاره به حضور بني اعتماد و گيلانه در اين جشنواره نوشت: كارگردانان ايراني به رغم محدوديت هايي كه قوانين كشورشان در ساخت فيلم و انتخاب موضوع براي آنها ايجاد مي كند، معضلات و واقعيات اجتماعي را بسيار خوب به روي پرده سينما مي كشند.

گيلانه پيش از اين حضوري موفقيت آميز در جشنواره بسيار معتبر تور نتو داشت نمايش گيلانه در اين جشنواره كه از نظر جمع شدن ستاره هاي بزرگ سينماي دنيا با جشنواره كن برابري مي كند با اقبال بسيار خوب منتقدان مواجه شد . منتقدان سينمايي کانادايي رخشان بني اعتماد را برجسته ترين بانوي فيلمساز در ايران دانسته و درخشش فاطمه معتمد آريا را در فيلم گيلانه بازيگر تاثير گذاري خواندند. رخشان بني اعتماد در فيلم گيلانه چهره زن دردمند ايراني در جريان جنگ را به تصوير مي کشد. فاطمه معتمد آريا بازيگر اصلي فيلم نقش مادري را بازي مي کند که پسر جوانش در جبهه جنگ عراق بر اثر مسموميت سلاح هاي شيميايي مجروح شده است. فيلم نشانگر مبارزه يک مادر براي نجات تنها پسرش از پيامدهاي اين جنگ است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، معتمد آريا بازيگر اصلي فيلم گيلانه در تورنتو به خبرنگاران گفته اين فيلم درباره بازتاب و اثرات جنگ بين ايران و عراق است و من وقتي خودم فيلم را نگاه کردم پس از ساخته شدن ابعاد تازه اي از جهان را ديدم در اين فيلم. خانم معتمد آريا مي گويد اين فيلم از مرز جغرافيايي فراتر مي رود و انگار درباره مادري از همه جهان است که مي تواند مادري بوسنيايي باشد يا آمريکايي يا ايراني. هرجا که جنگ هست به همراه آن هم تخريب و پليدي و نابساماني بوجود مي آيد. اين مادر مادر همه سرزمين هاست

گيلانه داراي وبلاگي با آدرس www.gilane.persianblog.com شامل عكسها و مطالب منتشر شده درباره اين فيلم است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26282

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گيلانه درجشنواره ي پرتقال طلايي، تمجيد روزنامه ي حريت از بني اعتمادبه خاطر به تصوير كشيدن واقعيت هاي اجتماعي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016