سه شنبه 23 خرداد 1385

عبدالله مومنی نسبت به تداوم بازداشت دبير کل و اعضای سازمان و ساير بازداشت شدگان تجمع ۲۲ خرداد هشدار داد، اروارنيوز

ادوار نيوز : عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت) هشدار داد تداوم بازداشت دبير کل و اعضای سازمان و ساير بازداشت شدگان تجمع ۲۲ خرداد موجب اعتراض کليه نيروهای آزادی خواه و تحول طلب خواهد بود .

عبدالله مومنی در گفتگو با خبرنگار ادوار نيوز گفت : در شرايطی که نيروهای آزادی خواه و تحول طلب با تکيه بر روش های مدنی و مسالمت آميز و به دور از هرگونه خشونت به طرح مطالبات شان می پردازند شاهد برخوردهای خشن و سرکوب گسترده از سوی نيروهای انتظامی و امنيتی هستيم در حالی که مطابق قانون اساسی موجود هرگونه حرکت اعتراضی مسالمت آميز به رسميت شناخته شده و وظيفه نيروهای قوه قهريه تامين امنيت و به رسميت شناخت حق اعتراض مسالمت آميز شهروندان است .

مومنی افزود : با کمال تاسف در تجمعی که در دفاع از حقوق زنان در ميدان هفت تير تهران برپا شده بود برخوردهای شديد با تجمع کنندگان توسط نيروهای امنيتی و لباس شخصی های دارای ماموريت صورت گرفته است . نيروی انتظامی به جای تضمين امنيت يک گردهمايی مسالمت آميز با سرکوب گسترده اعتراض دانشجويان و زنان حاضر در تجمع امنيت تجمع کنندگان را نشانه رفته است و پاسخ طرح مطالبات را با باتوم و دستگيری فعالان داده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران با اشاره به بازداشت دبير کل و عضو شورای مرکزی سازمان و همچنين جمعی از فعالان دانشجويی دفتر تحکيم و فعالان NGOها و فحاشی ، ضرب و شتم و هتک حرمت تعداد زيادی از زنان بازداشت شده گفت : هشدار می دهيم که تدوام بازداشت دبير کل سازمان و ساير بازداشت شدگان تجمع ۲۲ خرداد موجب اعتراض شديد نيروهای تحول طلب و آزادی خواه خواهد شد و به يقين در شرايط کنونی گسترده شدن دامنه نقض حقوق بشر در ايران به نفع حاکميت نخواهد بود .

عبدالله مومنی همچنين گفت : سازمان دانش آموختگان در دفاع از حقوق بشر و در دفاع از بازداشت شدگان تجمع اعتراضی زنان از هيچ گونه کوششی فروگذار نخواهد کرد و از طريق شيوه های مدنی و مسالمت آميز در محکوم نمودن اين گونه برخوردها اقدام خواهد کرد .

مومنی در پايان اين گفتگو خاطرنشان کرد که از همه نيروهای مدافع حقوق بشر و دموکراسی انتظار دارد که اعتراض جدی خود را به نقض گسترده حقوق بشر در ايران نشان دهند .

Copyright: gooya.com 2016