دوشنبه 17 اردیبهشت 1386

اعتصاب غذای فعالان دانشجويی دانشگاه شاهرود در اعتراض به جعل نشريات دانشجويی دانشگاه اميرکبير، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

جمعی از فعالان دانشجويی دانشگاه شاهرود در اعتراض به توهين به ائمه (ع) در نشرياتی که با لوگوی نشريات منتقد دانشگاه اميرکبير به چاپ رسيد، روزه سياسی گرفتند.
به گزارش "ايلنا"، حدود ۵۰ نفر از فعالان دانشجويی دانشگاه شاهرود در اعتراض به توهين به ائمه، تدارک برخورد سازمان‌‏يافته با دانشگاه‌‏ها و طرح مجدد شعار انقلاب فرهنگی، روزه سياسی گرفتند.
در مراسمی که به اين مناسبت برگزار شد، دانشجويان با در دست داشتن پلاکاردهايی مانند «توهين به ائمه با هر توجيهی محکوم است»، «ما خواهان برخورد با جاعلان نشريات پلی‌‏تکنيک هستيم»، «احمد قصابان و بابک زمانيان را آزاد کنيد»، «دانشگاه سنگر آزادی باقی خواهد ماند» و «دانشجوی زندانی آزاد بايد گردد»، خواستار برخورد با عاملان اين قضيه شدند.
همچنين تعدادی از فعالان دانشجويی دانشگاه شاهرود با محوريت اتفاقات اخير دانشگاه اميرکبير سخنرانی کردند.
اين دانشجويان در پايان مراسم خود قطعنامه‌‏ای صادر کردند که در آن آمده است: دانشگاه و دانشجو همواره آماج حمله‌‏ها، تهمت‌‏ها و بی‌‏مهری‌‏ها بوده است. بعد از واقعه دانشگاه مازندران، دانشگاه لرستان و دانشگاه شيراز باز شاهد پروژه‌‏ای ديگر در پلی‌‏تکنيک بوديم.
امروز متاسفيم که باز عده‌‏ای با زيرپا گذاشتن اخلاق و اين بار با سوءاستفاده از مقدسات مذهبی پروژه‌‏ای ديگر برای خاموش کردن صدای به‌‏حق جنبش دانشجويی و برخورد با فعالان دانشجويی و پايمال کردن حق اعتراض و انتقاد در جامعه و دانشگاه دارند و با حربه توهين و تهمت حتی به شان مقدس پيامبر اکرم (ص) نيز رحم نکرده و نشان دادند که فاصله حرف تا عمل چقدر است و هدف وسيله را توجيه می‌‏کند اما غافل از اينکه دانشجو آگاه است و دانشگاه زنده.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين قطعنامه آمده است: ما دانشجويان روزه‌‏دار و جمعی از فعالان دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس پيامبر(ص) و ائمه از طرف هر نهاد و هر شخصيتی به منظور برخورد با صدای منتقد جنبش دانشجويی و سوءاستفاده از مقدسات مذهبی برای خاموش کردن صدای منتقدان، خواهان برخورد قاطعانه و شفاف با عاملان جعل نشريات دانشجويی و خواستار آزادی بابک زمانيان و احمد قصابان هستيم و هشدار می‌‏دهيم به نام دين و مذهب و پشت نقاب مقدسات عده‌‏ای بر نظرات طيف مخالف خود خط بطلان نکشند و با شعار انقلاب فرهنگی دانشگاه را نيز خاموش نکنند. خاموش کردن صدای نخبگان جامعه و منتقدان حکومت تحت هر عنوان و شعاری محکوم است.

Copyright: gooya.com 2016