پنجشنبه 20 اردیبهشت 1386

بيانيه سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) درباره حوادث اخير دانشگاه ها

در پی وقوع حوادث اخير دانشگاه اميرکبير ومتعاقب آن دانشگاه تهران ، تعداد ديگری از دانشجويان از سوی دادگاه انقلاب احضار وبرخی ديگر بازداشت شده اند.

روند پر شتاب افزايش فشار وارعاب از سوی گروه ها ونهاد های مسئول وغير مسئول ، کماکان صداهای مخالف ومنتقد را نشانه رفته است.

هرچند دانشگاهيان مدتهای مديدی است که در معرض انواع اهانت ها ، فشارها و نقض حقوق مدنی خود هستند
اما حوادث اخير ابعاد تازه ای از رويکرد جديد ماشين سرکوب را به نمايش می گذارد.

جرم تراشی وتوليد بهانه های جعلی سرکوب وبرخورد، با استفاده از مقدسات دينی وممنوعيت های سياسی، آن هم برای حذف گرايش های سياسی ونظری رقيب در سطح دانشجويی، حادثه ای است که نه تنها بر گستره استحصال از ارزش های مذهبی وسو استفاده از احساسات دينی مردم و روند استخدام ظرفيت ها وباورهای معنوی جامعه در خدمت قدرت و در يک کلام گذار از مدعای دولت دينی به واقعيت دين دولتی حکايت کرده ، بلکه نشانه های شکل گيری مجدد پروژه های امنيتی دگرسازی ودگرستيزی دوران سياه قتل های زنجيره ای را نشان می دهد.

اگر تاکنون برخوردهای انجام شده با معلمان، کارگران، زنان وحتی پسران ودختران در کوچه و خيابان، بهانه هايی از جنس نقض قانون حاکم و يا تامين سلامت اخلاقی جامعه داشته است، متاسفانه رويکردهای جديد نشان از ورود طراحان به حوزه امنيت ملی و تهديد موجوديت و هستی مخالفان دارد.

تاکنون اگرچه تفسيرحاکمان از رفتاری، عملی، گفته يا نوشته ای می توانست مبنای برخورد های قضايی وامنيتی باشد، از امروز صرف حضور و وجود مخالف غيرقابل تحمل پنداشته شده و برای حل مشکل حضور مخالفان وضع موجود از روش توليد بهانه و جعل فعل و نظر استفاده خواهند کرد.

از اين رو ضمن تاکيد بر مخاطرات ورود کشور به وضعيت تعليق اخلاق و قانون نکاتی را به استحضار ملت ايران می رسانيم.

۱- در شرايطی که کشور با سياست های افراطی وغير کارشناسی در معرض يکی از مخاطره آميزترين مواجه های بين المللی خود قرار گرفته و زمينه های گسترش بحران خارجی به طور روزافزون در حال اوج گيری است، اعمال سياستهای افزايش فشار به جامعه وفعالان سياسی ومدنی چيزی جز خدمت به منافع بيگانگان و گسستن رشته های پيوند ملی ودينی مردم ايران و افزايش تنش و بحران نخواهد داشت.

در حالی که از سويی بر لزوم حفظ وحدت وانسجام ملی تاکيد می شود، توليد مرزبندی های مبتنی بر غيريت سازی و دگر ستيزی و تشديد روند حذف و طرد بخشهای مختلف جامعه ايران از متن تحولات آن و به حاشيه کشاندن همه کسانی که با روش ها و منش های جاری اداره کشور مخالفند دستاوردی جز گسترش حاشيه و تعميق شکاف ملت- دولت نخواهد داشت.

تجارب گذشته به خوبی نشان داده است ملت ايران به هيچ عنوان اجازه شکل گيری اقليتی حاکم و اکثريتی مطرود، محکوم و در حاشيه را نخواهند داد.

از اين رو سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت) ضمن هشدار نسبت به گسترش روند نقض حقوق انسانی وملی آحاد جامعه ايران، مجدانه خواستار توقف روند نقض قانون اساسی از سوی حاکمان و پيش گيری از اقداماتی است که امکان انتساب آنها به عوامل خودسر و بيگانه بيش از اين امکان پذير نبوده و ناگزير با بازخواست ملت ايران فرصت گريز از پاسخگويی برای طراحان و حاميانشان فراهم نخواهد شد.

۲- رعايت حقوق بشر و تحقق آزادی های قانونی از سوی حاکمان فصل مميز دوران جديد است.
تشکيل حکومت و زمامداری بدون خواست و رضايت مردم به هر نامی، در دوران کنونی نه مطلوبست و نه امکان پذير.

رعايت حقوق مردم و کسب رضايت آنان که جز با حاکميت قانون منصفانه و دادگرانه و کارآمدی کلان مديريت جامعه بدست نخواهد آمد از الزامات حکمرانی در جهان جديد قلمداد می شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شکست فاحش دولت های ايدئولوژيک که از نقض مکرر حقوق ملت و ناتوانی غلبه بر مشکلات جامعه به شکل فزاينده ای به ريسمان پوسيده اوتوپيا و وعده های آرزوانديشانه تو خالی، آويزان شوند، همچنان از مقابل ديدگان مردم جهان حذف نشده است .

ايجاد بحران های مکرر داخلی وخارجی وتشديد روند برخورد با منتقدان ومخالفان سياست های جاری، نه تنها برناکامی دولت ها در حل مسائل ومعضلات جامعه سرپوش نمی گذارد بلکه دستاوردی جز تکرار چرخه معيوب
مديريت ناکارآمد فعلی نخواهد داشت.

پيش گيری از فروپاشی جامعه ايران و اضمحلال سرمايه های اجتماعی و تعميق شکاف دولت –ملت، فروپاشی اقتصاد و اوضاع نامناسب معيشت مردم نيازمند تلاش همه دلسوزان کشور برای بر سرعقل آوردن کسانی است که متاسفانه با گشاده دستی تمام به خاطر آرزوها، منافع وخيالات خويش، منافع ملی ايران را به حراج گذاشته اند.

۳- سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت)، ضمن محکوم کردن برخوردهای اخير با دانشجويان دانشگاه صنعتی امير کبير واعلام حمايت از دانشجويان مظلوم اين دانشگاه، خواهان توقف روند تهديد وارعاب همه فعالان مدنی و صنفی به ويژه دانشجويان واساتيد دانشگاه شده واز همه نيک انديشان و فعالان عرصه های سياسی و اجتماعی می خواهد در اين تهاجم گسترده به دانشگاه پروژه انقلاب ضد فرهنگی اخير را ناکام گذارند.

ارديبهشت ۸۶
سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت)

Copyright: gooya.com 2016