پنجشنبه 22 فروردین 1387

شاهرودی، رييس قوه قضاييه:‌ حقوق بشر به خوبی در ايران رعايت می‌شود، آفتاب

آفتاب: رييس قوه قضاييه گفت: برخلاف تبليغات مسموم استکباری، حقوق بشر در ابعاد مختلف آن حتی حقوق بزه‌کاران به خوبی در ايران رعايت می‌شود.

آيت‌الله هاشمی‌شاهرودی روز گذشته در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در قطر افزود: استکبار جهانی همواره درصدد القاء رعايت نکردن حقوق بشر در ايران است؛ اما در واقع ميزان توجه به حقوق قشرهای مختلف جامعه از جمله زنان، کودکان و حتی بزهکاران و بزه‌ديدگان در ايران بالاتر و مطلوب‌تر از بسياری از کشورهای مدعی حقوق بشر در جهان است.

رييس قوه قضاييه با دعوت از نمايندگان رسانه‌های گروهی برای ديدار از ايران و آشنايی با مقوله حقوق بشر اسلامی، گفت: دستگاه قضايی جمهوری اسلامی ايران با تدوين و اجرای قانون حقوق شهروندی، به خوبی التزام و توجه خود را به رعايت حقوق بشر نشان داده است و در هيچ‌ يک از کشورهای منطقه شاهد چنين قانون مترقی و مطلوبی در زمينه رعايت حقوق بشر نيستيم.

رييس قوه قضاييه تبليغات کاذب رسانه‌های خبری استکبار را درباره رعايت نکردن حقوق بشر در ايران نشانه‌ای از مظلوميت کشورمان دانست و افزود: دامنه تبليغات و شطينت‌های محافل و دولت‌های استکباری در حال حاضر تنها محدود به کشور ما نيست، ما شاهد برنامه‌ريزی دشمنان برای توطئه عليه جهان اسلام و توهين به مقدسات هستيم.

هاشمی شاهرودی در پاسخ به سوال خبرنگار الجزيره درباره اجرای حکم رجم در ايران گفت: حاکم شرع اختيار دارد مطابق مستندات فقهی، چنين حکمی را در صورتی که اجرای آن باعث بروز مشکلات و برخلاف مصالح اسلامی باشد آن را به مجازات ديگری تبديل کند.

وی در بخش ديگری از اين مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌ الاهرام مصر درباره روابط دو کشور گفت: گسترش رابطه با مصر تصميم جدی و هدف هر دو کشور است.

هاشمی شاهرودی درباره تغييرات نام خيابان خالد اسلامبولی نيز گفت: اين موضوع به بخش شهرداری و شورای شهر مربوط می‌شود و مساله مهمی نيست.

رييس قوه قضاييه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر محدوديت فعاليت جناح اصلاح‌طلب در کشورمان گفت: تمام گروه‌هايی که معتقد به نظام جمهوری اسلامی ايران و قانون اساسی هستند، می‌توانند در کشور فعاليت کنند و حق دارند در مناسبت‌های مختلف از جمله رقابت‌های انتخاباتی حضور يابند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمی شاهرودی ديدار از کشور قطر و گفت‌وگو با مقامات اين کشور را مفيد و سازنده ارزيابی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ايران برای گسترش روابط خود در همه بخش‌ها با کشور قطر آمادگی کامل دارد.

وی گفت: دولت قطر موضع‌گيری خوب و منطقی درباره مسايل ايران به ويژه در بحث انرژی هسته‌ای دارد.

هاشمی‌شاهرودی با اشاره به موضوع انرژی صلح‌آميز هسته‌ای افزود: استفاده صلح‌آميز از انرژی هسته‌ای حق مسلم ايران و ديگر کشورهای اسلامی و کل جهان است و اميدواريم کشورهای ديگر نيز بتوانند از دستاوردهای هسته‌ای ايران بهره‌مند شوند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شاهرودی، رييس قوه قضاييه:‌ حقوق بشر به خوبی در ايران رعايت می‌شود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016