یکشنبه 4 تیر 1385

آخرين وضعيت جهانبگلو، موسوی خوئينی و خبرنگاران روزنامه ايران، آفتاب

آفتاب: سخنگوی قوه قضائيه در مورد آخرين وضعيت « علی اکبر موسوی خوئينی» و « رامين جهانبگلو» گفت:« پرونده آنها در مرحله بازپرسی است و تحقيقات ادامه دارد.» به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، « جمال کريمی راد» وزير دادگستری در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوالی در مورد آخرين وضعيت رامين جهانبگلو استادی که به اتهام جاسوسی دستگير شده است، تصريح کرد: پرونده در بازپرسی است و تحقيقات در مورد ايشان ادامه دارد بايد منتظر باشيم تا بازپرس اظهارنظر نهايی را در اين مورد داشته باشد.

وی در پاسخ به اين سوال که « آيا پرونده ايشان در وزارت اطلاعات است؟» اظهار داشت:« وزارت اطلاعات نقش ضابط را دارد و ضابطان پرونده را پيگيری می کند اصل کار با بازپرسی است.

سخنگوی قوه قضائيه همچنين در مورد بازداشت موسوی خوئينی در تجمع اخير زنان در ميدان هفت تير گفت: تحقيقات هنوز در مورد ايشان تمام نشده و بازپرس تحقيقات را ادامه می دهد.

کريمی راد تاکيد کرد: به غير از آقای موسوی خوئينی کسی مربوط به تجمع هفت تير در بازداشت نيست.

در ادامه وزير دادگستری در مورد سفر به ژنو و اعلام جرم عليه هيات اعزامی ايران در اولين نشست حقوق بشر سازمان ملل تصريح کرد: اينگونه اقدامات برخلاف عرف بين الملل است.

وی افزود: در مقررات بين الملل چنين چيزی نيامده که می توان درباره ترکيب هياتی از يک کشور اظهار نظر بين المللی کرد و ما آن را اقدامی محکوم دانسته و آن را خارج از روال می دانيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی قوه قضائيه در خصوص سرنوشت روزنامه ايران و متهمان اين پرونده و امکان آزادی با وثيقه گفت: آزادی متهمان با وثيقه به نظر قاضی و در خواست متهمان بستگی دارد.

کريمی راد ادامه داد: متهمان پرونده حق دارند در خواست آزادی با وثيقه داشته باشند و در صورت ارائه درخواست دستگاه قضايی آن را بررسی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: موضوع پرونده از دو نفر متهم جداست دبيرخانه هيات نظارت برقرار منع پيگرد صادر شده اعتراض کرده که اين اعتراض به دادگاه عمومی جزايی فرستاده و به زودی نتيجه نهايی آن اعلام می شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين وضعيت جهانبگلو، موسوی خوئينی و خبرنگاران روزنامه ايران، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016