یکشنبه 11 تیر 1385

وزير اطلاعات: موضوع دستگيری رامين جهانبگلو در راستای طرح براندازی از طريق انقلاب مخملی است، ايلنا

حرکتی که موسوی‌‏خوئينی و دوستانشان در ميدان هفت‌‏تير انجام دادند، صحيحی نبود

تهران- خبرگزاری کار ايران

وزير اطلاعات گفت: يکی از راهکارهايی که آمريکا برای براندازی نه تنها ايران بلکه برخی کشورهای ديگر در آسيانه ميانه دنبال می‌‏کند، انقلاب‌‏های مخملی يا رنگينی است که موضوع دستگيری رامين جهانبگلو نيز در همين راستاست.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" غلامحسين محسنی اژه‌‏ای در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‌‏ها و شبکه‌‏های تلويزيونی گفت: آقای جهانبگلو ماموريت يافته بود که برای بخشی از اين هدف آمريکا تلاش‌‏هايی را درداخل داشته باشد، از جمله اين که جريان‌‏هايی را به اين منظور هماهنگ کنند.
وی افزود: برخی از امکاناتی که در اختيار وی قرار داده شد بود و برخی از ارتباطاتی که داشتند، کاملا اقدامات سازمان يافته و ماموريتی بود که ايشان در اين زمينه بازداشت شدند و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.
وزير اطلاعات تصريح کرد: هنوز تحقيقات در اين زمينه تکميل نشده است که پس از تکميل تحقيقات در اين مورد تصميم‌‏گيری می‌‏شود که آيا جزييات مساله را می‌‏توان بازتر کرد يا خير.
مسحنی اژه‌‏ای، در زمينه بازداشت موسوی‌‏خوئينی نيز گفت: متاسفانه دشمن توری را باز کرده است و تلاش می‌‏کند برخی افراد را به داخل آن بکشد و تلاش وزارت اطلاعات اين است که مواردی که ناخودآگاه برخی افراد در داخل اين تور قرار می‌‏گيرند را به آنها متذکر شودتا آنها را از افتادن در اين تور نجات دهد.
وی افزود: خيلی از افراد اين تذکرها را می‌‏پذيرند و از ما تشکر هم می‌‏کنند و می‌‏گويند ما مسيری را در جهت ديدگاه و سليقه خود پيش می‌‏رويم و وقتی تامل می‌‏کنيم، می‌‏بينيم در جهت دشمن حرکت کرده‌‏ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير اطلاعات با بيان اين که حرکتی که جناب آقای موسوی خوئينی و دوستانشان در ميدان هفت تير انجام دادند، حرکت ناصحيحی بود که خواست دشمن بود، گفت: اين حرکت از بيرون هدايت می‌‏شد و درعين حال عده‌‏ای می‌‏خواستند اقداماتی انجام دهند که وزارت اطلاعات با همکاری ساير نهادها و دستگاهها اين حرکت را خنثی کرد و طبعا کسانی که در جهت دشمن حرکت می‌‏کردند و هم در جهت اخلال در نظم توسط ضابطين قضايی دستگير شده و به دستگاههای قضايی تحويل داده شدند.
وی افزود: کسانی که در راستای اهداف دشمن حرکت می‌‏کنند، دستگاه قضايی از وزارت اطلاعات می‌‏خواهد که تحقيقاتی را در مورد آنها انجام دهند و ارتباط آن را با خارج از کشور پيدا کنند که در مورد پرونده موسوی‌‏خوئينی نيز در اين مورد نظر کارشناسی خواسته شده است.

Copyright: gooya.com 2016