سه شنبه 6 تیر 1385

کروبی آزادی موسوی خويينی، ياشار قاجار، عابد توانچه و رامين جهانبگلو را پيگيری می‌‏کند، ايلنا

- اعضای ادوار تحکيم و دفتر تحکيم وحدت با مهدی کروبی ديدار کردند

تهران- خبرگزاری کار ايران

اعضای شورای سياستگذاری سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت) و اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت با مهدی کروبی، دبير کل حزب اعتماد ملی ديدار و گفت‌‏وگو کردند.

عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينکه در اين ديدار از تلاش مهدی کروبی در راستای دفاع از حقوق شهروندان و فعالان سياسی تقدير شد، گفت: در اين جلسه از پيگيری و رايزنی کروبی برای آزادی موسوی خوئينی، دبيرکل سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی و ياشار قاجار و عابد توانچه، از دانشجويان دانشگاه اميرکبير و رامين جهانبگلو تشکر کرده و بيان شد که وی از معدود اصلاح‌‏طلبانی است که در عرصه عمل در جهت دفاع از حقوق شهروندان و منتقدان در عين حفظ اختلاف نظر و سليقه پيگير و کوشا است.
وی با بيان اينکه در اين جلسه اعضای سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت) و اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم بر اتخاذ روش‌‏های مدنی و مسالمت‌‏آميز برای آزادی موسوی خوئينی، ياشار قاجار، عابد توانچه و رامين جهانبگلو تاکيد کرده و بيان کردند که از تمامی ظرفيت‌‏های خود برای آزادی آنها استفاده خواهند کرد.
سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی افزود: اعضای شورای سياستگذاری سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکيم وحدت) و اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت ابراز اميدواری کردند که کروبی همچنان تلاش خود را برای آزادی موسوی خوئينی، ياشار قاجار، عابد توانجه و رامين جهانبگلو تداوم بخشد.
مومنی با تصريح بر اينکه در اين نشست فضای امنيتی موجود در جامعه مورد تحليل و بررسی قرار گرفت، گفت: فشارها و برخوردهايی که بعد از انتخابات رياست‌‏جمهوری نهم بر فعالان جامعه مدنی، جنبش زنان, جنبش دانشجويی، جنبش کارگری، قوميت‌‏ها و اقليت‌‏های دينی وارد آمده، ناشی از اراده‌‏ای است که می‌‏خواهد با ايجاد فضای ارعاب، همه صداهای منتقد و مخالف را خاموش و تنها پذيرای صداهای همسو و همنوا باشد به گونه‌‏ای که با برخورد و زندان مانع پيگيری مطالبات بر حق طيف‌‏های مختلف جامعه شود.
وی خاطرنشان کرد: در اين جلسه همچنين به محدوديت‌‏های ايجاد شده در جامعه دانشگاهی که فعاليت تشکل‌‏های دانشجويی و انجمن‌‏های اسلامی و دفتر تحکيم وحدت را با دشواری روبرو کرده و نشاط و پويايی جامعه دانشگاهی را نشانه گرفته است، اعتراض شد.
سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی گفت: در اين جلسه بر تعامل جريانات سياسی نيروهای مدافع دموکراسی در عين حفظ مواضع تاکيد شد.
وی خاطرنشان کرد: در اين جلسه بيان کرديم که مجموعه فعاليت‌‏های سازمان دانش آموختگان و جريان دانشجويی به دنبال اصلاحات و تغييرات دموکراتيک در ساختار حقيقی و حقوقی قدرت با اتکا به روش‌‏های مسالمت‌‏آميز مدنی و با تکيه بر توان و پتانسيل نيروهای داخلی است و بنای حرکت و فعاليت‌‏های خود را منافع ملی ايرانيان و تماميت ارضی کشور قرار داده و از همين زاويه به نقد سياست‌‏های حاکميت در عرصه داخلی و خارجی می‌‏پردازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مومنی افزود: در پايان اقدام کروبی در جهت تاسيس حزب اعتماد ملی و فعاليت ايشان در راستای گسترش حرکت‌‏های مدنی توسعه‌‏يافته تحسين برانگيز عنوان شد.
مومنی با تصريح بر اينکه در اين ديدار آقای کروبی، ضمن تقدير و تشکر از فعاليت‌‏های ادوار تحکيم که به صورت عقلايی و مسالمت‌‏آميز آزادی دانشجويان و موسوی خوئينی را پيگيری می‌‏کنند، بر همبستگی و اتحاد نيروها و فعالين سياسی اصلاح‌‏طلب در دفاع از حقوق شهروندان تاکيد کرد و گفت که برنامه‌‏هايی را که در زمينه دفاع از حقوق شهروندی طيف‌‏های مختلف جامعه دارد، وظيفه خود می‌‏دان و از اين بابت منتی بر کسی نمی‌‏گذارد.
وی ادامه داد: آقای کروبی در اين جلسه گزارشی از پيگيری‌‏ها و رايزنی‌‏های خود را با مقامات مسوول در اين زمينه ارايه و اعلام کردند در حال حاضرپيگير آزادی آنها هستند و اظهار اميدواری کردند که در روزهای آينده خبر خوشی مبنی بر آزادی آنها برای ما داشته باشند.

Copyright: gooya.com 2016