سه شنبه 6 تیر 1385

اعترافات تلويزيونی متهمان ارزش قانونی و اخلاقی ندارد، کانون انديشه، ‌گفتگو و حقوق بشر در ايران - تورنتو

اعترافات تلويزيونی متهمانی که حقوق مسلم انسانی آن ها رعايت نشده باشد، ارزش قانونی و اخلاقی ندارد

بر طبق گزارشات رسيده از ايران ،‌ مقامات امنيتی ،‌قضائی از دکتر رامين جهانبگلو که بدون تفهيم اتهام و ممنوعيت از حق بر خوداری از وکيل مدافع د رمراحل بازجوئی از بدو دستگير در بازداشت بسر ميبرد،‌ مصاحبه های تلويزيونی به زبانهای مختلف باتهام تماس با بيگانگان گرفته اند .

با توجه به نقض مستمر حقوق زندانيان در ايران و با درنظر گرفتن شهادت تمامی کسانی که خود قبلا به مصاحبه های اجباری تن داده اند و تکذيب آن اعترافات بعدا ز آزادی به روشنی نشان از تحت فشار های شديد روانی و روحی توسط بازجويان قرار دادن متهمان برای تن دادن به مصاحبه و اعتراف به جرايم مرتکب شده و توبه کردن بوده است لذا هيچ اعتبار قانونی برای اين مصاحبه ها و ثبوت اتهامات وارده برعليه متهمان منجمله آقای جهانبگلو نيست.
تنها شرط مشروعيت اثبات جرايم و اعترافات در محکوم شدن در يک دادگاه صالحه با حضور هيئت منصفه که متهم بتواند بطور آزادانه و يا توسط وکلای خود از خود دفاع کند . لذا اعترافات زندانيان از اوين تا گوانتانامو که تحت فشارهای روانی مجبور به اعتراف ميشوند بدليل نقض حقوق انسانی و ناديده گرفتن کرامات انسانی و عدم دادگاه بيطرف بی ارزش است .

ما از دولت ايران خواستار رعايت حق مسلم زندانيان بويژه زندانيان سياسی و عقيدتی در مواردی مانند تفهيم اتهام در مدت ۲۴ ساعت، ‌حق برخورداری از وکيل در مراحل بازجوئی، و پايان دادن به شکنجه های روانی و جسمی برای تن دادن متهمان به مصاحبه می باشيم.

ما خواهان ان هستيم که وکيل مورد اعتماد خانواده جهانبگلو به فوريت با ايشان ملاقات کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما خواهان آزادی تمامی دستگير شدگان تجمع قانونی زنان در روز ۲۵ خرداد منجمله آقای مهندس خوئينی ها که غير فانونی در بازداشت بسر ميبرد می باشيم.

ما خواهان برکناری و مجازات قاطع دست اندرکارانی که حقوق انسانی و قانونی زندانيان را پايمال می کنند می باشيم.

کانون انديشه، ‌گفتگو و حقوق بشر در ايران - تورنتو
www.cdhriran.blogspot.com

Copyright: gooya.com 2016