سه شنبه 1 اسفند 1385

سعيد ابوطالب: شنيده‌‏ايم که قرار است مشايی برکنار شود، ايلنا

وزير ارشاد را به دليل توقيف سايت خبری بازتاب به مجلس فراخوانده‌‏ايم

تهران- خبرگزاری کار ايران

عضو کميسيون فرهنگی مجلس‌‏هفتم، با انتقاد از عملکرد و حضور نيافتن رحيم مشايی رييس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری در مجلس گفت: کميسيون فرهنگی فرصت جديدی برای پاسخگويی به نامه ۱۷ بندی اين کميسيون درباره عملکرد مشايی به رييس‏جمهور داده است که اگر از پاسخ آقای احمدی‌‏نژاد قانع نشويم، متن نامه را منتشر خواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی" ايلنا"سعيد ابوطالب نماينده تهران در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه " آيا صحت دارد که کميسيون فرهنگی بودجه سازمان ميراث فرهنگی را به دليل عدم حضور مشايی در جلسات بدون تغيير صرفا پيشنهاد دولت را تصويب کرده است" گفت: کميسيون در بررسی بودجه سازمان ميراث فرهنگی، بودجه اين دستگاه را افزايش داد و نمايندگان نمی‌‏توانند بدليل عدم حضور آقای مشايی به مسايل اين دستگاه بی‌‏تفاوت باشند.
وی با تاکيد بر اينکه آقای مشايی از زمان رياست در سازمان گردشگری تنها يک بار در کميسيون فرهنگی حضور يافته است، گفت: تاکنون سه بار از آقای مشايی خواسته‌‏ايم که در کميسيون برای پاسخگويی به مسايل اين بخش حاضر شوند اما ايشان حضور نيافتند.
عضو کميسيون فرهنگی مجلس‌‏هفتم ادامه داد: پس از موضوع انتشار CD و شکايت نمايندگان به کميسيون اصل نود نيز اين کميسيون از ايشان خواست برای توضيح به کميسيون اصل نود برود اما مشايی دعوت آنها را اجابت نکرد و حتی به دعوت يکی از اعضای هيات‌‏رييسه نيز پاسخ نگفت.
ابوطالب با بيان اينکه اخباری شنيده‌‏ايم که قرار است مشايی برکنار شود، گفت: شنيده‌‏ايم که مشايی به اين دليل به مجلس نمی‌‏آيد که نگران است به هنگام حضور مطالبی درباره حوزه مسووليتش مطرح شود که وی جوابی برای آنها نداشته باشد.
عضو کميسيون فرهنگی در مورد و ضعيت آب‌‏گيری در سد سيوند و نظر کميسيون در اين مورد گفت: مجلس از ۸ ماه پيش خواهان پاسخ سازمان ميراث فرهنگی درباره آب‌‏گيری سد سيوند و امکان تخريب آثار باستانی منطقه شده است که برغم اين زمان هنوز نظر خود را به ما اعلام نکرده‌‏اند.
ابوطالب تاکيد کرد: ظاهرا مديران اين سازمان همه کاری می‌‏کند جز مديريت مربوط به فعاليت‌‏های خود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يکی از خبرنگاران پرسيد مثلا مديران سازمان ميراث چه اقدامی انجام داده‌‏اند؟ ابوطالب گفت: شنيده‌‏ام می‌‏خواهند دستشويی بين راهی بسازند.
عضو کميسيون فرهنگی مجلس همچنين گفت: کميسيون فرهنگی امروز وزير ارشاد را به دليل توقيف سايت خبری بازتاب به مجلس فراخوانده‌‏ است تا آقای وزير توضيحات خود را در اين مورد ارايه دهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سعيد ابوطالب: شنيده‌‏ايم که قرار است مشايی برکنار شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016