سه شنبه 20 تیر 1385

اعتراض اتحاديه اروپا به مقام های ايرانی: اروپا نگران جهانبگلو است، روزآنلاين

اتحاديه اروپا مراتب نگرانی عميق خود را درخصوص وضعيت حقوق بشر در ايران اعلام می دارد و از مقامات اين کشور می خواهد که نسبت به تعهدات خود بر پايه معاهدات بين المللی در زمينه حقوق بشر پايبند باشند. اين اتحاديه به ويژه نگرانی خود را درخصوص ادامه بازداشت رامين جهانبگلو، شخصيت انديشمند و فرهنگی که برای اقدامات خود در زمينه فلسفه، اخلاق، علوم سياسی، گفتمان و مبارزه عليه خشونت بسيار شناخته شده است، اعلام می دارد.

اتحاديه اروپا کاملاً از تخلفات آشکار مقامات ايرانی درخصوص کيفيت دستگيری و بازداشت اين فيلسوف انديشمند آگاه است و از مقامات جمهوری اسلامی می خواهد که هر چه سريعتر امکان مشاوره حقوقی را برای وی به وجود آورند. اتحاديه به علاوه خاطرنشان می کند که کليه اعترافات گرفته شده در زندان بدون حضور شهود قضايی ذی صلاح از هيچ گونه اعتباری برخوردار نخواهند بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتحاديه اروپا بار ديگر از سران جمهوری اسلامی درخواست می کند که شهروندان ايرانی را به دليل تماس با سفارت ها، دانشگاهها و مؤسسات فرهنگی خارجی مورد مجازات قرار ندهند.

منبع: سايت خبری اتحاديه اروپا، ۱۰ ژوئيه ۲۰۰۶

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض اتحاديه اروپا به مقام های ايرانی: اروپا نگران جهانبگلو است، روزآنلاين' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016