جمعه 21 اردیبهشت 1386

ايران خسارت وارده به سفارت دانمارک در تهران را جبران می‌‏کند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

وزير خارجه دانمارک از موافقت ايران برای جبران خسارت وارده به سفارت دانمارک در تهران خبر داد.

به گزارش" ايلنا" به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس «پراستيگ مولر» گفت: ايران موافق کرده است که خسارت وارده به سفارت دانمارک در تهران را که در طول اعتراضات سال گذشته بر سر انتشار کاريکاتورپيامبر به وجود آمده است، جبران ‌‏کند.
مولر پس از ديدار با منوچهر متکی همتای ايرانی خود گفت: دو طرف هنوز در حال بررسی ميزان پرداختی هستند. ايرانی‌‏ها تا اندازه‌‏ای با درخواست دانمارک توافق کرده‌‏اند.
وی افزود: حفاظت از سفارت‌‏خانه وظيفه دولت ايران است و پذيرش اين موضوع از سوی دولت ايران رضايت‌‏بخش است. اکنون مساله ميزان اين خسارت است که اميدوارم به نتيجه خوبی دست يابيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اين حال منوچهر متکی در کنفرانس خبری گفت: کسانی که علت چنين مشکلاتی هستند، بايد خسارت بپردازند. با اين حال بايد تلاش کنيم و راه حلی برای اين موضوع بياييم.
انتشار ۱۲ کاريکاتور از پيامبر در يک روزنامه دانمارکی و انتشار دو باره آن‌‏ها در رسانه‌‏های غربی اعتراضات وسيعی در جهان اسلام برانگيخت و مردم خشمگين فوريه ۲۰۰۶ با سنگ به سفارت دانمارک در تهران حمله کردند. اتفاقات مشابهی در لبنان و سوريه رخ داد و دانمارک برای جبران اين خسارت از سه کشور درخواست ۶۱۸ هزار دلار کرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران خسارت وارده به سفارت دانمارک در تهران را جبران می‌‏کند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016